ویژگی‌های اصلی شغل مناسب من

سه ویژگی مهم وجود دارند که با داشتن آن‌ها، راه خود را پیدا کرده‌اید! «انجام کاری که بلد هستید»، «مورد قدردانی قرارگرفتن» و «بهتر کردن زندگی دیگران». شما با داشتن این سه ویژگی، بیشتر مسیر را طی کرده‌اید. این ویژگی‌ها به شما انگیزه لازم برای کار را خواهند داد و مهم‌تر از همه این‌که حالتان خوب است! یکی از راهکارهای مفید برای انتخاب شغل، بررسی زندگی افراد موفق است. این داستان‌ها می‌توانند بسیار الهام‌بخش بوده و تأثیر زیادی در زندگی شما بگذارند. دیگر راهکار تجربه کردن است. تجربه نقش بسیر مهمی در شناخت توانمندی‌ها و استعدادهای فردی و شغلی دارد.

برای انتخاب شغل توجه کنید که شما را بهر چه کاری ساخته‌اند؟ !

هر شخص با تیپ شخصیتی خاص، انتخابی مخصوص به خود دارد. این تنوع انتخاب در پیداکردن شغل مناسب، بیشتر به چشم می‌آید. به‌طورکلی نمی‌توان یک نسخه یکسان برای تیپ‌های شخصیتی مختلف پیچید! اما می‌توان ترجیحات شغلی را باتوجه‌به تیپ‌های شخصیتی افراد مختلف، بیان کرد. در ادامه چند تیپ شخصیتی را دسته‌بندی و شغل‌های مناسب آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

کاوشگر، متفکر، کنجکاو، نوآور، مبدع و تحلیل کننده:

احتمالاً محیط ها و برخی سیستم های اداری که وظایف روزمره و از پیش تعریف‌شده ای دارند، برای شما ساخته نشده اند!

فعال، پرجنب و جوش و پر توان:

بهتر است بی خیال کارهای پشت میزنشینی یا مشاغل کسالت‌آور شوید! احتمالا فروشندگی، روابط عمومی، کارهای اجرایی و… بیشتر به درد شما می‌خورند.

منظم و مقید به رعایت مقررات و جزئیات:

لطفاً از کارهایی که نظم خاص و ازپیش‌تعیین‌شده ای بر آن ها حاکم نیست، اجتناب کنید. مشاغلی مانند امور بانکی، بایگانی، حسابداری، منشی و… بیشتر مناسب شخصیت های مقید به رعایت مقررات هستند.

شخصیتی هنرمند:

احتمالاً برای مشاغلی که محیط کاری انعطاف‌ناپذیر و سیستماتیک دارند و باید در چارچوب غیرقابل‌تغییری کار کنید، چندان مناسب نیستید.

علاقه‌مند به کارهای عملی، ساختن، خلق کردن و تولید:

بهتر است مشاغلی که عملگرا هستند مانند باغبانی، کشاورزی، مونتاژکاری، نجاری و… که بیشتر با تیپ شخصیتی شما سازگار است را انتخاب کنید.

شخصیت گرم و گیرا، صمیمی، دوستانه و معاشرتی:

احتمالاً در مشاغلی که با مردم چندان گرم برخورد نمی شود، رضایتمندی زیادی نخواهید داشت و در مشاغل یاورانه و با دغدغه های اجتماعی، موفق‌تر خواهید بود.

ارسال دیدگاه

لطفاً منتظر بمانید...

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است